Dzwięk klocków redstuff?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MiKruS
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 7976

    #26
    Zamieszczone przez Jabar1975
    Zamieszczone przez endryu
    klocki RedStuff musza mieć odpowiednio wysoka temp.pracy-klocki do zastosowan rajdowych. Powinny wystarczyć Ci GrennStuff,zajrzyj na stronę EBC Polska
    spektrum temperatury pracy obu rodzajow klockow zaczyna sie przy tych samych temperaturach - tyle ze czerwone dluzej hamuja (tzn do wyzszych temperatur), Redy polecane sa do ciezszych samochodow, greeny do lzejszych. Do zastosowan rajdowych sa zupelnie inne klocki.
    Gwoli scislosci, to producent opisuje je dokladnie tak:
    1. BLACK - do użytku codziennego
    2. GREEN - szybka jazda codzienna/lekkie samochody sportowe
    3. RED - wyścigi amatorskie/samochody sportowe o średniej masie

    Nie jezdzilem nigdy na klockach RED wiec moze nie powinienem sie wypowiadac, ale na zdrowy rozsadek uzytkujac Octavie TDI o zwiekszonej mocy i raczej preferujac dosc dynamiczny styl jazdy wybralbym zdecydowanie klocki GREEN.

    Tym bardziej, ze mialem okazje jezdzic na takich klockach z tarczami Turbo Groove i uwazam, ze byl to bardzo dobry i bardzo skuteczny zestaw dla mojego samochodu.

    Klocki RED teoretycznie maja podany ten sam dolny zakres temperaturowy pracy co klocki GREEN, jednak jest raczej oczywiste, ze zostaly stworzone do troche wiekszego wysilku niz klocki GREEN. Oznacza to szereg skutkow ubocznych, chocby szybsze zuzywanie sie takich klockow czy tez odkladanie sie na nich "skamieliny". Oczywiscie jesli ktos preferuje ostry styl jazdy, to pewnie nie bedzie mu to przeszkadzalo, jednak jesli ktos uzywa samochodu do nawet ostrzejszej, ale tylko jazdy do pracy, z rodziną, itd., to na prawde warto wykazac troche zdrowego rozsadku, a nie bezkrytycznie wierzyc opiniom na forum - bo mozna sie ktoregos dnia obudzic z rączką w nocniku.
    TDI 205PS

    Komentarz

    • autorus
      Rider
      • 2004
      • 508

      #27
      To jest prztyczek dla Nexusa.
      http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
      Budowa mojego domku MURATORZE

      ----------------------------------------------------
      Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

      Komentarz

      • MiKruS
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7976

        #28
        Zamieszczone przez autorus
        To jest prztyczek dla Nexusa.

        :shock:

        To nie jest prztyczek dla Michała, to jest prztyczek dla tych, ktorzy łykają wszystko co się napisze.

        Ja rozumiem, że Nexus jest osobą o dużym autorytecie w wielu tematach i może byc tak, że on jest bardziej zadowolony z redów niz z greenów, ale może ma inne priorytety, itd.

        Warto brac to pod uwage, a nie pędzić jak owce. Dobrze, że Nexus nie napisał, że najlepiej zmienić hamulce tarczowe na bebny z przodu...

        Power of forum! 8)

        [ Dodano: Pią 18 Sie, 06 10:17 ]
        Warto jeszcze dodac, ze im "ostrzejsze" klocki tym silniejszy jest ich negatywny wplyw na tarcze hamulcowe, ktore szybciej sie zuzywają, wyginają, itd.

        Co prawda EBC twierdzi, ze klocki RED są równie "przyjazne" dla tarcz hamulcowych jak klocki seryjne, ale moze to byc taka sama prawda jak to, ze klocki GREEN pylą mniej niż seria, co u mnie raczej nie było możliwe, bo felgi poprostu zasypywaly sie popiołem... :?
        TDI 205PS

        Komentarz

        • Jabar1975
          RS
          • 2006
          • 3331

          #29
          Zamieszczone przez MiKruS
          Warto jeszcze dodac, ze im "ostrzejsze" klocki tym silniejszy jest ich negatywny wplyw na tarcze hamulcowe, ktore szybciej sie zuzywają, wyginają, itd
          przejechalem juz 15kkm na redach z przodu (tarcza w sumie 55kkm) zuzycie tarczy bez zmian, klocki dobrze ponad 75% okladziny. Zero bicia - a nie jezdze wolno
          Nie majac wiedzy dlaczego ktos wybral takie klocki a nie inne odpuscilbym na twoim miejscu dywagacje na temat "owczego pedu" - albo dopytal sie Nexusa kto jakie i dlaczego klocki wybral - bo przynajmniej w moim przypadku to forum mialo na to wplyw znikomy.
          Wg mnie skoda "lekkim" samochodem na pewno nie jest stad redy.
          nasza droga: www.wpzs.pl

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #30
            Zamieszczone przez Jabar1975
            Nie majac wiedzy dlaczego ktos wybral takie klocki a nie inne odpuscilbym na twoim miejscu dywagacje na temat "owczego pedu" - albo dopytal sie Nexusa kto jakie i dlaczego klocki wybral - bo przynajmniej w moim przypadku to forum mialo na to wplyw znikomy.
            A ja bym odpuscil sobie na Twoim miejscu dawanie mi rad, bo robisz to po raz drugi i po raz drugi bredzisz.
            Moje jak to nazwales, "dywagacje" sa wypowiedzią w temacie, w ktorym piszę, gdzie autor jest zdziwiony, ze kupil sobie klocki prznaczone do sportowego uzytku i mu hałasują.
            Probowalem wytlumaczyc dlaczego tak sie dzieje i dlaczego nalezy wybierac produkty dostosowane do wlasnych potrzeb i mozliwosci, a nie do tego co kto napisal na forum.

            Skoro nie umiesz czytac uwaznie, to napisze moze jeszcze raz, ze niczego nikomu nie narzucam i do niczego nie namiawam. Przekazalem wedle wlasnej wiedzy na co sam bym sie zdecydowal i dlaczego, ale uznaje tez, ze ktos moze miec inne spostrzezenia i preferencje o czym napisalem przynajmniej dwukrotnie.

            Skoro juz udzielamy sobie rad, to radze Tpbie zaczac czytac posta tak, zeby zrozumiec jego tresc w calosci, a nie zeby znalesc fragment do ktorego mozna sie przyczepic.

            Podkreslam jeszcze raz - chodzi o zdrowy rozsadek i przymyslenie sprawy pod wlasnym kątem, a nie naiwne łykanie wszystkiego co sie pisze na forum.

            Zamieszczone przez Jabar1975
            Wg mnie skoda "lekkim" samochodem na pewno nie jest stad redy.
            A wg mnie nie jest samochodem sportowym, ani do uzytkowania w wyscigach amatorskich.
            TDI 205PS

            Komentarz

            • EŁ
              L&K
              • 2004
              • 1168
              • Octavia III (5E3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

              #31
              co człowiek to opinia....u mnie po załozeniu green + tarcze TG niby było wsio w porzadku ale:
              hamowanie było takie jakby gumowate...wymieniłem płyn na EBC tak samo :?
              po dłuzszym postoju ( kilka dni) przy kazdym hamowaniu dzwiek jak konczące sie klocki.....po ok 50 km spokój
              po nagrzaniu wycie jak potepieniec
              zapychajace sie tarcze pyłem z klocków
              po zdemontowaniu klocków i tarczy ..szok...całe tarcze w takich delikatnych podłużnych wyżłobieniach.......po 500 Km na ferodo ewidentnie te wyżłobienia są mniej wyczuwalne....
              na plus faktycznie nie pyliły( tzn pyliły ale nie na czarno :wink: )...tylnie felgi zawsze były brudniejsze od przednich :lol:

              po ząłozeniu ferodo:

              cisza przy hamowaniu nawet po rozgrzaniu
              hamują tak że czasami niepotrzebnie załaczam abs i staje dęba przyzwyczajony do sposobu hamowania na klockach ebc :lol: .....zobaczymy co dalej..narazie mam zrobione 500Km na ferodo..ale chyba do ebc juz nie wróce......

              Komentarz

              • Jabar1975
                RS
                • 2006
                • 3331

                #32
                MiKruS, ales ty zadziorny :diabelski_usmiech
                nasza droga: www.wpzs.pl

                Komentarz

                • MiKruS
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7976

                  #33
                  Zamieszczone przez Jabar1975
                  MiKruS, ales ty zadziorny :diabelski_usmiech
                  Przyganial kociol garnkowi.
                  TDI 205PS

                  Komentarz

                  • autorus
                    Rider
                    • 2004
                    • 508

                    #34
                    A ja i tak was lubię. :szeroki_usmiech Szczególnie Mikrusa :szeroki_usmiech
                    Odnośnie moich problemów jadę w następnym tygodniu do ASCO w Wawie (polecone przez Nexusa) ale też przecierz mamy tam rabat OCP. Od razu dopytam się o B6.

                    Autorus :diabelski_usmiech

                    [ Dodano: Pią 22 Wrz, 06 10:08 ]
                    Więć tak, co się okazało:

                    +tarcza waliła przy hamowaniu, przy przyspieszaniu.

                    Co było zrobione
                    + wyważanie kół, wymiana opon, zbierzność

                    Co pomogło

                    + Jak koledzy pisali musi się to wszystko dotrzeć. Kilka dni temu wyjechała mi na katowickiej ciężarówka i miałem ostre hamowanko tak z 160 na 70km/h.
                    Po hamowanku wszytko działa jak w zegarku. Problem rozwiązany.
                    http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
                    Budowa mojego domku MURATORZE

                    ----------------------------------------------------
                    Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

                    Komentarz

                    Pracuję...